Sköna söndag

Äntligen känner man igen sig, idag är det smådugg och vind-från-sidan-blåst i Göteborg.
Precis som det ska vara...
Inbillade mig att jag var tvungen att lämna tillbaka biblioteksböcker och därmed också gå en sväng på stan.
Halva priset på bokrean och en present till D inhandlades - "Handbok för tankspridda".
Det är inte ens en pik utan snarare ett faktum. D är förvirrad.
"Tack" sa han, den kan jag läsa om kvällarna innan jag somnar.
Om föräldrar som tre gånger i veckan tar med sitt barn till jobbet för att de glömmer lämna på dagis. Eller människor som tar med sig soppåsen istället för väskan.

Okej. Skön söndag men saker som tynger. Av någon konstig anledning ska jag skriva ett brev till svenska ambassaden i Helsingfors. Det tycker i alla fall Viking. Han är i fajt med ungefär hela Finland om utbyggnaden av färjeläge vid hans barndomshem.
Vad JAG ska tillföra är oklart, men ett mejl skulle visst göra susen, påstår han.
"Okej" säger jag och får ångest.
"Jag ringer söndag-kväll igen" säger han.

Cirkus fem timmar på mig.
Fasen också.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits