...

Tänker mycket på skolfoto för tillfället (och ganska lite på min NPC-dialog som ska justeras).
Skolkatalogen var en BIG deal.
Det var viktigt att man var antingen: 1. snygg 2. cool 3. Frånvarande

Jag själv lyckades sällan men blev heller aldrig riktigt misslyckad. Mitt emellan helt enkelt.
Men när jag jobbade på skolfoto ringde föräldrar ofta och jag minns särskilt en mamma. Hennes dotter gick då i sjunde klass. Hon hade inte varit i skolan på en vecka eftersom hon ansåg sig själv vara så ful på klassbilden. En vecka!
På företaget skickades alltid enbart klassbilden ut till alla elever innan katalogen kom, eftersom den tog längre tid att producera. Så jag hann faktiskt byta ut fotot på hennes klass i katalogen, mot ett där tjejen inte blundade. Nu var det bara hennes klass som sett den "hemska" bilden, resten av skolan fick en annan. Fint av mig va?
Mamman ringde faktiskt upp några veckor senare och tackade...

Sen finns det dem som inte bryr sig alls. En förskolelärare ringde och påpekade en felstavning, mest bara för sakens skull. Så här sa hon:
"Vår avdelning heter faktiskt Kakmonstret - inte Kakmönstret..."
"Sorry" sa jag.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits