Die Maur på repeat...

Tidigare bodde två killar som jag antar nyss nått 20 i lägenheten under oss. När tjyvgrannarna över oss flyttade tog de deras lägenhet. Fine, tänkte jag, vad kan vara värre än de som försökte bryta sig in vårt vindsförråd?
Igår natt upptäcktes vad som var värre eller i alla fall illa nog.
Killarna hade bjudit in några polare och spelade gitarr i rummet alldeles ovan vårt sovrum. Nu satt de där halva natten och plinkade dåliga låtar och skrålade högt.
När Die Maur drogs för ungefär fjärde gången funderade jag allvarligt på att stiga upp, klä på mig, sätta i linser och gå trappan upp för att knacka på för att berätta att deras sång inte uppskattades av oss under. Vi som försökte sova och har ett jobb att gå till. Men för många steg och för lite ork hindrade mig.
D låg med öronproppar - jag drog en kudde över huvudet och bet ihop.
Och tänkte att kanske har jag någon gång åsamkat samma smärta för mina grannar.
Hoppas det i alla fall? Annars är det inte värt det...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits