"Hehe..."

Planerar att ta mig till loppisen Mölndal och titta på böcker. Jag borde redan varit där vid det här laget eftersom pensionärerna hänger på låset när de öppnar och roffar åt sig det bästa. Men en sista sovmorgon får det vara värt. Imorgon far vi på barndop. Presenten är kirrad men jag måste verkligen inhandla omslagspapper att slå in den med. Kanske inte så charmigt med tomtar och renar eller metro från förra veckan så här i augusti? Det brukar annars bli så när jag i paket-tagen. 
Och så får jag säga "hehe, det är ju innehållet som är det viktiga..." och sen när folk öppnat sin present och ser sådär lite småbesvikna ut säger jag "hehe, det är ju tanken som räknas..." och ger dem kvittot för att byta.
Fast iblad får jag faktiskt till det. Och jag vet många som är värre än jag på paket.
Det är faktiskt lite underskattat - att vara en riktigt bra presentköpare? Definitivt värt att sätta upp i cv:n.

En gång fick jag en cykelsadel i present. Det var inte så illa - för jag behövde visst en då min dåvarande samlade på sig regnvatten. Men lite förvånad blev jag när jag öppnade lådan och tada - en cykelsadel! "Åh... precis vad jag alltid önskat mig!"


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits