Hurra hurra!

Idag fyller Bolibompa 20 år. Det firade jag med att fatiskt titta på barnprogrammen (därav tidigare nämnda info).
Folk klagar på att dagens barnprogram är dåliga, opedagogiska och våldsamma.
"Bättre var det förr, när Staffan Westerberg skrämdes med strumpor eller Claire Wikholm med sitt hår..."
Klart det var bättre förr idioter, då var ni ju så små att ni inte förstod bättre. Och inte hade något att jämföra med. Sen fanns det ju bara en halvtimmes utbud om dagen, inte så svårt att hålla hög kvalle då?

Och jag kan berätta, jag är inte ett dugg besviken eller bestört av dagens repertoar.
Först söta Salem-brodern men nästan lika stort hår. Han trummade lite och presenterade dagens program:
1. Lisas Sagoshow. En talkshow där sagor berättas med humor och Anders Lundin spelar fransk i baddräkt med långa ben (det var han som sa fransk - inte jag).
2. Fåret Shaun. Well, i love Wallace & Gromit.  Och här är tuffaste lerfåret i hagen kung, ett minus dock för hans stora och oproportionerliga svans.
3. Häxan Surtant. Oerhört underhållande program om en surhäxa som spelas av en kvinna ni säkert alla känner igen men inte kan namnet på (kanske var hon med i rederiet?)
Dagens avsnitt handlar om optiker. Det roligaste är dock med karaktärer som är fula, onda och mest förstör - fast på ett lärorikt sätt.

Rekommenderar dock inte dagens musikvideo, gillar inte barn som sjunger...

Förresten, jag är sjuk. Så jag kollar på allt mina tre kanaler erbjuder. Om ni undrar?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits