Min kupp

Idag ska det fikas med forna skolfotokollegor. Garanterat kul! Att få uppdateringar om galna föräldrar, knäppa förskolefröknar, konstiga fotografer eller kanske hysteriska rektorer.

När jag jobbade på kontoret i fråga, planerade jag fotograferingarna, svarade på samtal och ibland tillverkade jag collagen som återfinns i vissa av katalogerna. Vissa skolor vill nämligen ha miljöbilder på sina elever in action, när de målar teckningar, leker på skolgården eller hoppar över plintar i gympasalen.
Och här brukade jag göra kupper.
Jag försågs med en bunt bilder som fotografen tagit på plats. 90 % av dessa innehöll fotografier där skolans killar trängdes framför kameran, gjorde V-tecken och grimaser. Satt på varandras ryggar, skojbrottades och tog all plats. På 10 % av bildern visades lugna och småblyga tjejer, de målade, skrev eller gungade. De log lite obekvämt mot kameran och inte alltför sällan döljdes halva ansiktena av hår, de ville inte riktigt vara med. 

Där kommer jag in i bilden.
Jag satte alla dessa fina flitiga tjejer i mitten av collaget, i blickfånget, i centrum.
Killarna fick trängas utmed kanterna. För en gångs skull...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits