Om Fantomen

Jag fick en idé och tänkte skriva roliga men samtidigt ganska tråkiga talesätt a´la Fantomens djungelordspråk. Därför googlar jag så klart Fantomen och hittar en fantastisk sida från en linköpingsstudent - Gustafs Fantomenarkiv.
Först kommer en rad officiella ordspråk, vissa har till och med jag hört förut:

  • Den som ser Fantomens ansikte dör en fasansfull död
  • Det finns nätter då Fantomen lämnar djungeln och går på stadens gator som en vanlig man
  • Då Fantomen rör sig står blixten stilla (faktiskt det allra första...)
  • Fantomen är hård mot de hårda


  • Och sen, finns det en hel drös inofficiella, som läsare har kommit på. De är roliga, så här ser listan ut från sidan och min favorit är såklart den sista.
    Och den stora frågan, vem är Göran Frilund?


  • Ibland genomkorsar Fantomen världen
  • Fantomens järnnäve sätter punkt för många brott
  • Då Fantomen provar en nyckel passar den
  • När Diana befaller lyder Fantomen (Göran Frilund)

  • Och
    HÄR hittar ni källan till allt kul!
    Indirekt betyder alltså detta att det är Diana som har all makt.
    Kanske inte så revolutionerande egentligen? så är det väl i de flesta förhållanden...?


    Kommentarer:
    Postat av: Mary

    hmm.. Fantomen... Ärligt åsa?


    Ny kommentar:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback
    hits