Ping-pong

Lunch avklarad. Nu några timmar kvar på jobbet tills det är helg. Jag tror att det kommer bli en bra sådan. Min bästis från Skåne kommer hit så det bådar gott.

Nyss blev jag påmind om en företeelse som irriterar mig. Folk som sjunger med på radion.
Jag menar människor som kanske inte själva är medvetna om det, kanske är det en slags sjukdom. Kassörskan som min panini inhandlades av, led av detta beteende. Jag gav henne pengar och när hon trixade med växeln sjöng hon rader ur Iglesias vidriga Ping-pong-song rakt i ansiktet på mig. Jag uppskattar det inte.
Eller när man går och kikar på kläder i affärer. Då dyker det titt som tätt upp kvinnor bakom snurrorna som bitvis hänger på radions skval. De sjunger en liten rad, nynnar lite och sen fortsätter när de återigen kan texten.
Jag gillar det inte. Inte alls.
 
 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits