Tänk om?

Okej, då är det bara för mig att börja spara...
Bror glömde min födelsedag igår. Jag är besviken (det ordet brukar funka på honom).

Eller... min fantasi tar fart och jag föreställer mig hur han står i min farstu när denna dag är slut. Kanske med en ballong och en banderoll. HAPPY BIRTHDAY! står det såklart.
Det hela är en överraskning och han ville inte förstöra den igår genom ett telefonsamtal för han vet hur dålig han är på att ljuga.
I alla fall, han bjuder på pizza och öl på haket nere vid gamla Willys och vi röker Marlboro och hånar varandra för dumma saker som gjordes som barn. När han hoppar fallskärm med en icakasse eller pangar rutor med äppelslungor.
När jag pajar LP-skivan med Owe Thörnquist eller spelar med gitarren vänd åt fel håll.

Nä, jag tror inte det är så tyvärr.
Min bror ljuger nämligen aldrig så han hade utan problem kunnat ringa igår kväll.
Vatten och bröd till lunch idag då?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits