Ut ur garderoben

Oj vad det tvättas. Och städas i garderoben. Lite som en hyllning till Pride, jag rensar ut och kastar. Och ger till myrorna. Börjar om på nytt. Ut ur garderoben liksom!
Tyvärr är torktumlaren i tvättstugan sönder. Jag misstänker att den varit så ett tag och att ingen i huset orkat anmäla den. Kanske är det så att jag är äldst här och då är det antagligen min uppgift att göra sådana vuxna saker.
Och jag laddade upp lite innan jag ringde, för bolaget brukar vara besvärligt. Vi är inte särskilt högprioriterade om man säger så. Men i växeln satt en vilsen tjej som inte brukade sitta där (sa hon i alla fall). Hon var vänlig nog att skicka en gubbe på stört. Tusen tack sa jag. Nu slipper jag förhoppningsvis att hänga sjutusen sockor i torkskåpet.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits