Alldeles alldeles underbar

Okej, för två veckor sen fann jag världens vackraste klänning i en affär här i stan. En guldig grej som faktiskt passade mig perfekt. Den var inte så värst dyr heller. Och som sagt jättefin. Faktiskt alldeles, alldeles underbar.
Men jag köpte den inte. Mitt pucko.
Jag minns att jag tänkte: Jag kommer aldrig att använda den.
Det är värt att poängtera att detta var alldeles efter novemberlöning och innan räkningar betalats samt före nästankräk och tre sjukdagar att ta hänsyn till.
Men det är sant, jag skulle troligen aldrig använda den. Den är liksom galaglammig och nästan för mycket fast ändå inte. Det enda tillfället  jag kan komma på är en schysst och lite småambitiös nyårsfest. Så här kommer grejen:
Kan någon bjuda mig (helst D också) på en sådan?
Så att mitt småländska samvete får lugn och ro. Snälla?

Kommentarer:
Postat av: Fröken T

Om ni inte har något emot att pallra er upp till Sthlm så ska vi nog kunna fixa till något. För det är klart att du ska köpa klänningen! Men guldglam i Åsas liv!
Jag ska på julfest i kväll med jobbet. Då ska jag ha en brons och silverfärgad paljettklänning. Trots att den kanske är too much. Men jag kommer att känna mig party som sjutton!

Postat av: åsa

Jo, jag kan behöva lite guldkant i mitt liv... Annars kan den ju alltid förgylla min garderob!
Hoppas du får kul på julfesten =)

2007-12-12 @ 14:21:13

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits