Gin och julmust

Jag fortsätter med hålla för öronen och ropa la-la-la för att slippa höra hur kul helgen i Småland var. Och hade det inte varit för att jag visste att halva min bekantskapskrets var på ett & samma ställe hade 70-års kalaset varit en förbluffande fantastiskt fin fest. För det var det. Kanske galet är ett annat bra ordval. För kom ihåg att det var 70 som D's mormor fyllde. Jag kan säga att sytanterna inte var snåla med gin i glasen. Jag som körde drack julmust men småfnissade ändå mest hela tiden.
Vi gav mormor en webbkamera med headset (så att vi kan se & snacka över skype). Först packade hon upp hörlurarna och ropade av förtjusning. Sen fick hon fram själva kameran och skrek: "Är det en mp3? Jag har en mp3-skiva med över 300 låtar. Jag sätter på den på morgonen, sen räcker den hela dagen!" Men hon blev inte så besviken när vi berättade att det var en kamera heller. Och hörlurarna, de kom snabbt till användning. En dam tyckte att det spelades för hög musik. Då gav D's mamma henne hörlurarna: "Här, ta på dem så slipper du höra" och så skruvades volymen upp. Och damen satt i soffan med lurar på och log. 
 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits