Gräsklipparen och harpan får stanna hemma...

Jag fick ett mejl från Ryanair, som påminde om att vara på flygplatsen i god tid för vår avgång, då det är många som reser under julen och köer kan uppstå.
Bra! Jag surfar vidare på deras sida och lär mig massor:
- Man får INTE ha med sig en gräsklippare i bagaget. 
- Transport av aska medges dock men man ska försäkra sig om att urnan har skruvlock.
- Jag får också ta med mig en självuppblåsande flytväst med två koldioxidbehållare (plus två i reserv).
- Skrymmande musikutrustning, inklusive men ej begränsat till harpor, basfioler och trummor är till sin natur olämpliga för frakt med flygbolag som tillämpar snabba turer, som Ryanair.

Och så kanske den viktigaste punkten i mitt fall:
- Alla passagerare som reser med gipsade kroppsdelar måste medföra ett läkarintyg på resan.

Passagerare som reser med en del av överkroppen gipsad, från midjan och uppåt, behöver endast en stol för att få resa. Vuxna passagerare som reser med en del av underkroppen gipsad eller helt bengips, måste betala för sammanlagt tre stolar för att få resa.
Som sagt, jag är ingen stjärna på skidåkning. Och förväntar man sig det värsta blir det aldrig några obehagliga överraskningar!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits