Maskiner i massor

20 dagar kvar till jul.
Och jag funderar på klappar. De senaste åren har det blivit ganska få, vi bestämde så i vår familj. Lätta lite på kakans paketångest och det där med att byta cdskivor med bror eller att köpa något åt päronen mest för sakens skull var över. Det var skönt. Plus att det alltid låg mer klappar än vi lovat varandra under granen ändå. I jul måste jag handla lite i alla fall för D's familj har inte samma inställning. Det kan bero på att där fortfarande finns kids som tror på tomten. Och så var det födelsedagsdags igen. För nu kommer nästa sjok med folk som fyller år. en det här kommer bli bra!

Jag har fått ganska fina grejer under mina år. Tänk när jag kanske var 12 och jobbade flitigt med en tomtebok vars lyckliga ägare blev pappsen om jag minns rätt. Det var en ganska fin julhistoria och kakan såg mitt slit. Så när jag öppnade det stooora paketet den julen låg där en skrivmaskin. En elektrisk fantastisk apparat som var tänkt att stora alster skulle komma ur. Det gjorde det också. Sen tog färgbandet slut och det var så svårt att byta. Och sen kom datorn...
En jul lite senare fick jag ett annat stooort paket med ännu en fin maskin, nämligen en symaskin. Jag sydde ett leopardmönstrat förkläde under julaftons natten som D fick när han kom till Småland dagen efter för att fira. Den inledde min korta och intensiva designerbana och uppriktigt sagt var tur att den inte varade. De alsterna var inte lika bra som de tidigare nämnda. Men jag fållar fortfarande gardiner och syr en väska då och då.

Kontentan då'rå. Jag uppskattar verkligen mina föräldrars uppmuntran.
Det här är nämligen första julen jag inte spenderar med dem och det känns lite sorgset.
Men ändå bra. För NI vet att ni är bäst! Annars vet ni det nu. PUSS.

Kommentarer:
Postat av: Flin

Du är oxå bäst det vet du! Kommer att bli en ensam jul utan dig. Känns konstigt faktiskt men får överleva men det får inte bli en vana!
Kramar

2007-12-04 @ 22:42:59

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits