Nya knep

De är ju för härliga, mina hyresvärdar.
Visst berättade jag om hur förvånad jag blev när jag möttes av en vänlig röst i telefonen i måndags? Detta är deras nya knep: förvrängd vänlighet. Inget har hänt med vårt avlopp.
Så igår eftermiddag ringde jag igen, och möttes av ännu en glad kvinna. Jag frågade när min rörmokare skulle komma. Hon svarade med att säga att han var på väg. Det sa du i måndags också. Hon försökte flera gånger käckt avsluta vårt samtal men jag fick in några synpunkter trots allt. Jag hann säga: "Jag är ingen rörmokare", "Det är inte så kul att diska på toaletten" och "Ja, värst är det väl för grannarna under som säkert får mögel i taket". Det kändes inte som om hon lyssnade, jag suckade och la på. En timme senare ringer hon tillbaka och börjar ställa frågor om våra rör. Saker jag redan berättat för henne. Två gånger förut. Sen säger hon att rörmokaren ringer mig när han är på väg. På ett väldigt vänligt vis. Jag kan liksom inte bli arg. Fasen också. Jäkla skit. Nu är jag arg.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits