Ännu inga tårar

och kanske att jag klarar mig, tills nästnästa fredag i alla fall, då jag slutar på riktigt.
Får väl köpa mig en kaka och fira mitt avslut ensam i personalmatsalen eftersom alla redan gått på semester vid den tidpunkten. Nästan.
Men nu är jag väl dramatisk tycker du. Ja, det är jag.
Imorgon har JAG semester. Eller jag har tagit kompledigt i alla fall. Det betyder dock inte att jag är ledig, för jag har massor på "Att göra-listan".

Igår kväll ringde jag hem till mina föräldrar. När kakan svarar berättar hon att de haft vadslagning om vem det var som ringde. Jag låg inte ens på Topp tre-listan. Det är illa.
De är ju ändå mina föräldrar och jag är deras dotter. Jag borde vara en självklar tanke när telefonen plingar. Jag gillar inte tanken på att de tror att det är en tandlös granne, en ensam tantsläkting eller ... XXX. Kommer inte ihåg det tredje alternativet.
Eller så kan det också vara ett tecken på att mina päron borde röra sig mer i andra kretsar. Mycket pensionärer i deras umgänge just nu? Fast jag vet ju att det oftast är pensionärerna som hänger med dem och inte tvärtom... Eller hur kakis?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits