En annan rolig blogg...

Apropå föregående inlägg... lättrörd osv. Vet inte hur jag ska tolka Mickes inlägg i sin finurliga blogg: http://sombio.blogspot.com/2007/07/idag-slutar-sa-det-firade-vi-faktiskt.html

Snällt att uppmärksamma mig & tårtan i bloggen, kanske ett mindre smickarande foto och ja, jag är faktiskt lite förvånad över att det fanns folk kvar att fika med. Trodde alla skulle vara på semester. 
Nästan lite gråt på det. Tur att jag är förkyld och därmed har något att skylla snörveln på.

Just  användandet av ordet "faktiskt" har diskuterats en del. Det verkar vara omöjligt att använda det i någon slags positiv form? Det verkar alltid bekräfta något man misstänkt och sådana tankar är oftast negativa?
Kanske är det en självklarhet för många, jag har faktiskt inte funderat så mycket på ordet förut...
Shit, lyckades jag där? Micke - är det godkänt?

I vilket fall. Nu ska jag radera det sista av mig på kontoret, diska min kaffemugg och inom en snar framtid ta tåget hem.

Kommentarer:
Postat av: Micke

Ja, det är helt klart godkänt! Där kan man verkligen använda det, utan att stöta sig med någon :-)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits