Här går det vilt till vill jag lova

Fortfarande i Småland. Och här händer det grejer. Lyckligtvis är det "Vilda Ryd-veckan" samma vecka som jag valt att spendera på hemorten. Här har vi minsann inte en fjuttig festival under helgen utan en hel veckas aktiviteter. Och vad vilt det går till!
Vad sägs om Basketföreningen auktion, Harry Potter på den lokala biografen eller visafton på Gröna Ön. Och idag - det värsta av allt - Motorklubbens rally. Nästan alldeles utanför dörren körde 180 galna racerbilar, rullgruset yrde och det var länge sen jag såg så många människor på en gång i Brorsmåla by. Spännande...
Ikväll är det kalas i parken, öltält och dansbana... Här lever vi fortfarande på 50-talet liksom. Men jag ska nog dit och dricka en öl och prata med dem jag gömt mig för i affären. Det går ju lite lättare med alkohol innanför västen? Fortfarande patetisk, jag vet. 
Mitt nya liv börjar ju inte förräns den 1/8.  

Kommentarer:
Postat av: Mary

Hej du. Din blogg är min favvo! Överst i bokmärks-listan!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits