5 bra saker

För en tid sedan var jag en tråkig människa. Jaja, så jäkla kul är jag inte i nuläget heller, men jag tror att jag har bättrat mig. Det gick så långt att D sa till mig:
"Kom igen, vad gör du egentligen?"
Jag försökte skylla ifrån mig, att det var jobbigt med jobbet, att jag var trött och att jag saknade massor. Allt det var sant men ändå inga fullgoda anledningar.
En söndageftermiddag spenderade jag lite tid med den där tråkiga människan och insåg att D hade rätt. Jag gjorde små listor: på vad jag gillade, inte gillade och en där jag försökte beskriva varför jag var ledsen.

Listor är underskattade? Ibland behöver man skriva för att förstå - och för att se.
I de trakterna surfade jag på en blogg där det fanns en lista på 100 saker man kunde göra för att leva i nuet. Kvinnan bakom listan kallar sig framtidsutvecklare och det mesta var faktiskt skräp. För det är inte enkelt att hitta 100 grejer som ska utveckla sin framtid och få en att leva - på riktigt.
Men några saker var bra. I alla fall om man heter som jag och det gör ju jag...

Det här är bra:
  • Köp en hatt
  • Ring från en telefonautomat
  • Ge bort din älsklingsbok
  • Fotografera ditt öra
  • Ta en ny väg hem

Alla de andra 95 grejerna då? Nä, de ger mig nog inte så mycket.
Jag vill inte skicka ett vykort till min högsta chef eller krama en lapplisa. Inte heller ha socker på mitt ägg istället för salt eller vandra Hallandsleden på min semester.

Men D, lova att hämta mig när jag ringer från telefonkiosken och inte hittar hem?!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits