Creddig CV

Idag har jag lärt mig hur man inte ska skriva en jobbansökan. Jag har läst lite dokument rörande min tjänst och det är intressant. Dels har jag insett att jag är både normal och kompetent, dels att arbetsförmedlingens strategi om att tvinga arbetslösa att söka jobb inte är så lyckad. Det kommer en hel del omotiverade (?) CV's och personliga brev i vår mejlbox.

Bäst än så länge är den som skriver ut sin vilopuls och blodtryck i sitt CV. Hur relevant det är i sammanhanget är oklart. Personen fortsätter med att berätta om sitt midjemått: 67 cm - med tillägget: 2 cm mindre än Markus Schenkenberg.
Jag skulle kunna fortsätta ett bra tag men det vore inte så schysst. Däremot lyckades människan verkligen fånga mitt intresse och jag skrev ju faktiskt fantasifull & kreativ i annonsen. Cred för det. Men jag tror vi stannar där?


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits