Titlar i telefonkatalogen

Igår lämnade D in sitt examensarbete. Typ tre timmar efteråt hade han 20 p inrapporterat till Ladok. Grattis säger jag till D. Och snabbt jobbat säger jag till hans handledare.
"Från och med nu vill jag bli tilltalad Fysiker D" säger han vid köksbordet.
Jag har lagat lite kalasmiddag, som faktiskt blev kalas trots min nervositet vid sås-sjudningen.
"Ha, bara om du kallar mig Manusförfattare Å" svarar jag.
Älskling, sötis och andra töntiga kärleksförklaringar har härmed raderats ur vår vardag. Vi titulerar varandra med yrkesbeteckningar och funderar på att även lägga in dem i telefonkatalogen?

Ps, det finns en vän i småland som har titeln Kungen efter sitt namn i katalogen...
Pubertalt: ja
Kul: endast om man är full?


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits