Jäkla sjukhusserier

Återigen, jag utnyttjar public service till max. (Och ja, såklart att jag betalar, jag vill ju kunna bli kulturminister nån gång i framtiden...) På min teve visas endast 1,2 & 4.
Ganska skönt, för efter flytten har mitt tevetittande minskat drastiskt.
Snittar jag två timmar om dagen numera är det en hög siffra. Och just idag blev det så.
Först Uppdrag Granskning (Janne J is the shit) och jag nästan grät en tår över de rara tioåringarna som handlat låtsas-grejer på ungdomscommunityn.
Och jag kan meddela för er som såg programmet att sajten som den tråkiga mannen från Etiska rådet snackade om var min arbetsplats. Vi lurar minsann inte kids utan betalar tillbaka när päronen ringer...

Och sen då, en timme med den där hemska doktor House. Vet inte varför jag ser serien (antagligen för att jag inte har så många andra alternativ). Den gör mig upprörd och är det verkligen så i Amerikat? Att man lägger så mycket kraft på en patient? Fem doktorer som ständigt skriver symptom på whiteboard, biter på blyertspennor och jagar varandra i korridoren?
Mamma: kanske du kan fråga doktorn som tjuvläser min blogg på ditt jobb?

Och sen då? Ska jag ödsla en halvtimme till på American Idol?
Nä, jag får skapa lite till text istället.
Jäpp, kanske nytt jobb på gång...

Det firar vi med en bild!
image15

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits