Tur med UR.

Damn, försöker ringa Brorsmåla men ingen behagar svara.
Dagar som dessa saknar och längtar jag något fruktansvärt efter hemma. Hemma som i nyklippt-gräs-lukt, röka-på-altanen, dricka-kaffe-i-kökssoffan eller promenera-till-vägskälet-rundor. Klappa-kossor eller vittja-mjärden. Ont, det gör ont som Lena Ph kanske skulle sagt?

Dagar som dessa när det duggar i Göteborg och jag tittar på pariserhjulet genom fönstret och tycker lite synd om eventulla skolresor som samlat pengar flera år för att åka till Liseberg, och om några dagar ligger hela klassen i början-till-lunginflammation eftersom de åkte flumride och kållerado i regnet.

Dagar som dessa när kaffet dricks i mängder, tvätten torkar i tumlaren och katten sover i soffan. Jag ska snart lägga mig bredvid och se på svt. Säkert något spännande från UR om jag har tur?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits