Bad news

Okej? Min bror gillar alltså bilar. Han är grym på bilar och kan massor med knep om bilar.
Han kompletterar alltså min okunskap och därmed anser jag att jag inte behöver kunna ett jota om detta fordon.

Bilen han körde från hufvudstaden till Småland till exempel. Den hade han inhandlat för nätta tusen pix. Och nemas problemas med att köra 120 mil med den. Kort sagt, det blev billigare att köpa en bil än att ta SJ.

Hur som helst.
"Min" första bil (egentligen var det D's men vi hade den ihop tillslut) såldes för ungefär två år sedan. En diamantsvart gammal bmw som skulle kunna kallas pizzaracer. Den har alltid haft en särskild plats i mitt hjärta, en såndär som första kärlekar tar...
Jag och bror diskuterar på fredagen om gamla bilar och på skoj skickar han ett sms till något register för atts e vem som numera äger vår gamla pärla. Det är här de tråkiga nyehterna kommer, ägaren var nämligen Mölndals Bildemontering. Och det innebär att bilen med stor säkerhet är död. Lemlästad och knycklad till ett litet paket. Snacka om sorg! Bror är ganska oförstående trots mina fina historier, bland annat mötet med räven (då var det räven det var synd om...). 
Jag ringer D för att ge chockbeskedet. Han spelar poker med vänner:
"Fan, jag har ju precis gått all-in, kan du ringa senare?"
Jag frågar Bror om han tror att det är någon mening att fara ut till Mölndal för att titta på henne? Han bara skakar på huvudet. Död alltså.

Så här är världens bästa låt just nu.Typ 3 in i videon kommer hon.
Och ja, jag gråter lite här...


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits