Brorsmåla nästa

Okej? Redan på fredag far jag till småländska skogar, till kååv, ååmar och grrriseknoar.

Men grejen är att jag tvingas spendera en sådär två timmar i hålornas håla - Växjö.
Vi snackar 14-16 i runda slängar. Någon som är där då och vill hänga med mig?
Kanske ta en kaffe på Askelyckan? Någon? Hallå? Säg till i sådana fall.


Jo, det blir Brorsmåla i helgen. Har ännu inte bokat biljett och mitt samvete samt mina nerver skriker: "Köp vuxenbiljetten". Min snåldel i hjärnan ropar lite lockande: "Hey chansa, kör på student, tjäna pengar och lev lite granna". Nä, jag tror det blir det första.
Men tack för erbjudandet om personnummer Mari. Kanske en annan gång?


Tillbaka till Brorsmåla. Av någon anledning saknar jag familjens hund i denna stund.
En illaluktande och skällig blandras som var en mästare på att skrapa ihop stora trasmattor, för att gå runt högen tre varv och sedan lägga sig allra överst - i samma andetag som han drog en djup tung suck. Mycket effektfullt.
Usch, nu blev det ledsamt plus att jag har Nick Cave i lurarna. Vi tar lunch istället.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits