Chili-con-kååv

Kan vara så att jag hade Sveriges äckligaste lunchlåda idag. Majs är aldrig gott dagen efter, särskilt inte när de badat i balsamvinäger.
Detta för mig osökt in på skolmatsalen (ja, eller bamba för er göteborgare).
Jag tyckte inte att skolmaten var äcklig på riktigt - det var mest något man sa. Tvärtom, jag gillade rösti och makaronilåda. Och annars fanns det ju alltid knäckemacka med aromat.
Och så sju glas mjölk på det...
Plus att vi kanske hade Sveriges raraste mattanter (förutom husmor då - men hon ska ju vara elak och kasta upp stora lass med grovrivna morötter på tallriken fast man ropade stop-stop redan när hon tog tag i sleven).
Det allra allra roligaste var i alla fall matsedeln.
Vad sägs om: Chili-con-korv (japp, istället för carne blev det korv. Eller faktiskt kååv).
Eller: Surprise från frysen (alltid sista dagen innan stora lov, och det mest spännande var att vi aldrig sett rätterna under terminen innan, så om de verkligen fanns i frysen var det väääldigt långt ner). Mmm...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits