Ja, jag ljög lite granna

Jag prenumererar på Språktidningen. Och när jag beställde kalaset fick jag även 3 månader på NE.se (nationalencyklopedien that is). Så från och med igår och tre månader framåt kan ni förvänta er sanningar på denna blogg (eller faktiskt från idag, för ang. gårdagens inlägg: jag såg aldrig hela råttatoj och brännskadan var inte så allvarlig som jag lät det låta. Men jag fick NE-abbonemanget igår...Ni fattar).

Visste ni att:
  • Idag har Klemens namnsdag. Grattis.
  • Om Hjalmar Branting levt hade han fyllt 147 år idag. Grattis,
  • Lennart Torstensons styrkor segrar vid Jüterbog 1644. Grattis.
  • De tyska afrikanska styrkorna under Lettow-Vorbech kapitulerar 1918. Grattis?

Nog med historia för idag. Snart är det helg. Hurra!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits