Kannibalvarning

Hej Fredagkväll.
Jag & D delar på en pizza. Jag frågar vilken han önskar och han svarar "överraska mig".
Jag letar länge i den vältummade foldern och läser noga vad alla pizzor innehåller. Sen hittar jag en, slår numret till pizzerian (ringer tragiskt nog oftare dit än till andra mycket viktigare nummer i min telefonbok).
Jag klarar av att beställa utan att fnissa (varför har så många pizzor så konstiga namn?)
(Varför skriver jag så mycket inom paranteser?).
(Ska man verkligen sätta punkten utanför sista tecknet?).

En kvart senare har jag hämtat middagen och ropar till D redan i hallen:
"Bered dig på överraskning. Här kommer pizzan. Det blev en Jimmy Hendrix."
"Det låter gott!"

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits