Overall & jättehammare

Så ja. Nu sitter jag i Vrångaböke hos Flin.
Tågresan var påfrestande, jag hade tre små hundar som stirrade på mig exakt hela vägen. Växjö var deprimerande, grått och trist. Men Flin var söt som vanligt och körde mig i racerfart hem. Sen snöade det och bror kom. Han hade ett skägg han odlat på i tre veckor. D ser likadan ut efter två dagar. Jag skrattade högt. Sen avslöjde Kakan att hon fått nytt jobb och det firades med smörgåstårta.
Nu byts det däck på alla bilar, det snöar nämligen och imorgon ska vi på folkracetävling. Jag har fått det åtråvärda uppdraget att vara mekaniker åt min bror. Det betyder att jag får ha overall och slå på hans bil med en jättehammare. Jag förväntar mig även massa män i skinnjackor och jätteläppar med snus under. Några kåååv med brö och säkert förfrusna fingrar. Återkommer med fullständig rapport imorgon (och bildbevis om ni är snälla).

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits