Tre år till

Oj. Jag ändrade precis upplösningen på min dator - vilken grej! Varfär har jag suttit här i tre månader och kisat på skärmen. Snacka om klarsynt.

Och, jag har förut skrivit om åldrar och siffror där ungdomen avslutas. När man förväntas vara vuxen och ta ansvar. Först var det 26. Sen får man inte längre åka billigt med SJ.
Sen hittade jag 28, det var SIF som ansåg att man var ungdom fram tills dess. Sen fick man betala fullpris för sitt medlemskap.
Och där trodde jag att gränsen var nådd. Att nu var jag tvungen att bli vuxen.
Ha. Idag hittade jag en ny som ger mig tre år till. Det är "working holiday visa" till Australien som gäller fram till att man är 31. Jag har aldrig tänkt fara till andra sidan jordklotet för att jobba, men det är det ingen som vet...? Lovely. Tre år till.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits