Vikten av att se bra ut

Det är inte jätteofta som jag frivilligt erkänner mina fel och brister. Så lyssna nu jäkligt noga.
Jag har precis inhandlat ett halvårs nya linser från nätet. Jag vet att jag ska gå till optikern minst en gång om året för att kolla styrkan men nu blev det inte så, okej? Fastän det var dags, okej? Jag hade ont om tid, ont om linser och ont om pengar. Okej?

Och ja, jag är den första att erkänna att det var fel.
(Svårt för er att veta hur bra jag ser ut eller hur...?)
Jag var "lite" snål, stressad och bekväm. Jag tänkte inte så långt och ja - jag hade fel. Okej?
Nu sitter jag här, halvblind. Tre vänsterlinser och en höger har redan gått sönder för att omgången jag fick verkar vara av särskilt dålig kvalité (eller så kallas det karma?) 
Detta har jag dock påpekat för optikerstället och tack snälla - de lovade att skicka ännu fler skitlinser till mig.
Det jag behöver nu är en riktigt optiker. Lite tid och kraft att ta mig dit. Okej?

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits