10 miljoner - ja tack.

Doris Lessing. Det verkar vara en rar dam. Klok och stark.
Och nu har hon fått 10 miljoner också.
Jag sa till D att det var väl trist, hon som är så gammal.
Han sa: Det spelar väl ingen roll och det är verkligen sant. 10 miljoner är alltid välkommet...

Hur som helst, litteraturpris bryr inte min lilla hjärna så mycket men Doris - hennes böcker har jag hållt i ofta, men de får aldrig följa med hem. Jag väljer alltid något annat i slutänden. Orsaken är att hennes omslag är så fula. Jag köper sällan ful litteratur.
Likadant är det med vin, fula flaskor går fetbort.

Förresten, jag brukar skoja med D att om vi får barn ska de heta Doris och Elvis.
Sådär uppskattat, då han har svårt att avgöra om jag är seriös eller ej.
Jag tycker ju mest att det låter kul...


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits