...

En sak som stör mig: kvinnor...
Här är bakgrunden.
Igår kväll var det möte här på kontoret. Det var mingel, buffé och vin. Trevligt. Just käka&dricka-delen innebar ju tallrikar, glas och allmänt skräp. Och som vanligt är vuxna människor hyfsat dåliga på att plocka undan efter sig, särskilt efter något glas vin. Det var hur som helst lite stökigt så några kvinnor på kontoret tar sig an att plocka & fixa. Beundransvärt, fint initiativ och allt det där. 
Jag och de andra varelserna av kvinnligt kön som jag hänger med har städat efter oss, och chillar lite, precis som 100 manliga anställda. Ändå är det vi som får pikar/bittra blickar från de plockande kvinnorna och jag nästan hör hur de tänker "ska inte de hjälpa till?"
Inga män får de förfrågningarna... 

Hade någon frågt mig rakt ut - då hade jag hjälpt till. Men jag tänker inte falla för något töntigt grupptryck och städa som en idiot, bara för att jag är tjej!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits