Boendehistoria

Jadå. Tänkte redovisa min boendehistoria. Varför vet jag inte?
  1. Brorsmåla med päron och syskon. Det räcker så.
  2. Mögligt rum i en källare på Öster i Växjö. Ironiskt nog var gubben vi hyrde av stadsarkitekt. Läs första ordet i denna punkt igen...
  3. Sunkigt rum i personalbostad i Skottland (jepp, det var heltäckningsmatta i badrummet). Hade där funnits videokameror hade vi med stor sannolikhet varit Bigbrother-kändisar nu. 3 svenskor (snygga som få...) 4 spanjorer, 1 finne, 1 italienare, 5 skottar och så Robert. Han kom tydligen från gränsen Skottland/England men ingen ville kännas vid honom.
  4. Värsta centrala ettan mitt i Växjö city. Innebar också många konstiga nattgäster som inte pallat ta sig hem från stan.
  5. Korridorsrum i Karlstad. Ett varierat gäng som jag aldrig skulle umgåtts med om jag inte var tvungen. Det visade sig att många var ap-schyssta.
  6. Trängde mig in i D's etta i Halmstad. Jag läste en sommarkurs men det egentliga syftet var att ta reda på om han var den rätta.
  7. Tvåa i andrahand via studentförmedlingen i Umeå. Om natten sprang där män med förskärare utanför fönstret (äsch, det hände en gång... ).
  8. Två i förstahand via bostadsförmedling i Umå. Lite tryggare, lite mer radhus. Minus för snöskottning ut till brevlådan.
  9. Studentlägenhet på Lindholmen Göteborg. Helt okej så länge det varade.
  10. Vår älskade hyrestrea på Almedal. Förstahand och världens största vind. Minus: vårt bostadsbolag är de som diskriminerar folk med ickesvensk-klingande namn. Ibland är det bra att heta Nilsson fastän säkra källor säger att jag ser ut som en jugge.*

* Under mina basketår blev jag ofta tilltalad av balkanföräldrar som trodde att jag skulle åka i deras bil hem.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits