Digital-teve

Såja. Då var det snart digital-teve även i vårt hushåll. Av ett förvånansvärt förvirrat affärsbiträde inhandlades en box. Jag trodde att man kanske fick någon slags utbildning om nya varor då man arbetade i butik.
Typ: digitalboxar funkar så här & så här, man behöver två sladdar, en hit och en dit. Och så glöm inte scart. För den ingår inte i vårt paketerbjudande...
Eh nä. Jag såg hur D bet sig i tungan för att inte idiotförklara bruden bakom disken.
"För tredje gången, vi har ingen video. Men vi måste kunna spela tevespel på den!"
Jag drar en repa runt 3 förr 99-dvd:na för att inte avlida. Om det skulle vara av skam eller skratt är oklart.
Och nu. Nu sitter jag här i datarummet och låtsas vara viktig/upptagen/flitigt arbetande. Mest för att slippa koppla ihop den där grunkan. Och hoppas hoppas på att min man sköter den biten alldeles av sig självt.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits