Hästar mm.

Oj. Helgen planeras och det talas om westernridning, Det gör mig lite rädd men tanken på att få umgås med vännerna övervinner den känslan. Men fortfarande, jag planerar. Jag ska ta mig till Karlstad är tanken men går det verkligen inga direkttåg dit? sj.se påstår att jag ska byta/stanna i Öxnared. Känns inte helt rätt?

Tillbaka till ridningen, senast jag & tjejerna försökte oss på detta var på Island. En av oss kände en kvinna som tog hand om besvärliga islänningar (hästar då'rå...) och dem skulle vi testa. Det gick hyfsat.
Jag har ju ett förflutet som ägare till två av den sortens djur. Och då kan man ju tro att jag behärskar skötsel och viss teknik? Sådär va? Jag var fjorton och kan väl erkänna att det var en övergångsperiod. Att det var underbart att pyssla och dona med alla grejer, mysigt att borsta och ta hand om samt fantastiskt att galoppera i nysnö eller lunka lugnt i bokskog. Men mer avancerad än så blev jag aldrig. Andra intressen tog över, så att säga.

Men på söndag är det bara på att igen! Jag är redan rädd.
Om du inte är pryd, kan du läsa en annan rolig rid-historia
HÄR.

Kommentarer:
Postat av: Mary

Neeej, klart det går direkttåg till gbg!!!!

Postat av: åsa

Banarbete var orsaken... det tog över 3 h.

2007-10-08 @ 17:17:37

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits