Lyssna på dina öron

När jag blir stressad, känner mig orolig eller är allmänt virrig så får jag eksem i öronen.
Och jadå, det är precis så äckligt som det låter. Det syns dock inte, utan kliet sätter sig ganska långt inne i hörselgångarna och irriterar.
(Och ja, jag har fått diagnosen av en riktig läkare. Plus recept).
Man skulle kunna se denna åkomma som något positivt, som en varningsklocka. Att mina öron säger till när det är dags att varva ner och slappna av. Bra öron eller vad?
Problemet är att jag inte lyssnar på mina öron...
Jag ignorerar dem och tillslut hör jag dem inte alls av naturliga skäl.
De är ju fyllda med eksem...  

Och snart är jag där igen. Mitt vänstra öra bultar lite och jag känner hur ett eksem växer sig stort därinne. Gror.
Om jag tar tecknet på allvar nu så kanske jag i alla fall slipper dubbelt upp.
Hör du öra? Jag hör dig.
Och säg till eksemet att dra sig tillbaka.
Jag är lugn, avstressad och rofylld. Jag lovar.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits