Ord jag hatar

Men åh... Var nyss i butiken som har våra nyor soffor.
Eller, de är inte våra ännu, dels för att vi inte riktigt bestämt oss (därmed heller inte betalat vilket är en  ganska väsentlig grej) och dels för att de inte finns på lager. De är beställningsvara. Jag hatar det ordet. Det betyder ofta en evig väntan och längtan efter något man helst vill ha på direkten.
Och det där jäkla uttrycket "Den som väntar på något gott..." kan dra.
Det hatar jag nästan ännu mer än beställningsvara.

Jag fick i alla fall mått på möblerna och kan därmed planera lite under tiden. Vilket i sin tur ofta gör längtan större. Jag har minst sagt hamnat i en ond cirkel.
Hallå - det är ju höst. Jag vill ha schyssta soffor att sova i framför filmen på fredagkvällen.
Helst igår men nu går också bra. Hör ni det?  

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits