Pssst... en hemlis?

D sitter i en båt, dricker öl & spelar kort.
Jag sitter här - jutjubar, äter chiliconcarne och sjunger högt.
Jag kanske inte har sagt. Men vi har förlovat oss.
Fast ringen sitter på mitt långfinger, för den är för stor.

Och så en annan sak som jag kanske inte berättat... men som är minst lika viktig, idag känns det så i alla fall (no offense Darling): Jag har träningsvärk.
Jag har dock hittat en gångstil som mildrar det hela. Om jag går riktigt snabbt och lätt framåtlutad, gör det inte lika ont. Att jag däremot ser mycket märklig ut är en bonus.
För alla andra.
Så ikväll springer jag runt i lägenheten, ramlar in i köket och hämtar kaffe, snubblar ner i soffan och klappar en katt och när jag sitter still - då får jag ta hjälp med båda händerna för att lyfta det ena benet över det andra.
Tur att D dricker öl i en båt. Om han sett mig nu kanske han ångrat sig? Det vill vi inte.
Och ja, klart vi ska fixa en ring som passar.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits