...

Jag gillar att gå till apoteket. Jag känner mig ansvarsfull och vuxen, en sån som tar hand om sig själv. Idag konsulterade jag även damen i rock som cirkulerade runt i lokalen:
- Ursäkta, kan jag använda de här ögondropparna om jag har linser?
- Nej, men de här sorterna går bra!
Hon plockar och fixar fram olika paket.
- Vilken är din favorit? frågar jag.
- Jag gillar denna, en gammal klassiker, svarar damen.
- Då tar jag den, och titta vad käckt - är det blindskrift på asken?
- Ja just det...
- Hm. förresten. Jag tar nog ett paket utan blindskrift, säger jag
- Men det har inget med produkten inuti att göra, bara så att du vet. Blindskriften alltså.
- Okej. Tack för hjälpen.

Jag har ännu inte vågat testa dropparna...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits