Kom igen

Jag kanske kandiderar till Sveriges tunnaste armar. Men jag är stark när det väl krävs, drivs av envisa men den räcker tyvärr inte till armhävningarna på träningen.
Igår startade mitt & J's nya liv.
Vi har inskaffat årskort på friskis & svettis, ett utmärkt ställe om man inte lyft ett handtag på tio år. Men nu är det alltså dags, jag vill ha träningsvärk som jag vet vart den kommer från, inte att dagen efter behöva fundera över vad jag kan ha gjort som ansträngt min stackars kropp. Och underhållningsnivån är hög - spexiga medelålders män som leder passen och spänstiga damer och herrar med skägg som klår min kondition med hästlängder.
Tillbaka till armarna då. De skakar fortfarande och då fixade jag endast en tredjedel av tiden som spenderades till denna övning. Resterande tid låg jag på magen och studerade golvet. Utöver detta klarade jag mig hyfsat fint. Och det var kul. Och det är bra med en kompanjon som kan sparka mitt feta arsle dit när motivationen tryter.

Det har lagats lite bil idag också.
Nu är hon redo för vintern, så kom när du känner för det - Bore.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits