Mer bokmässa

DN listar alla potentiella bråk på bokmässan. Ranelid & Guillou är inblandade i princip alla. 
Jag har inte läst en rad av Ranelid och endast Ondskan från Guillou som inte riktigt räknas. Och det på grund av hur dessa män för sig bland allmänheten.
Det tråkiga är att man inte kan säga: Shut up och skriv en bok för nån som bryr sig...

Och så har vi Linda Skugge. 
Jag gillade henne för 7-10 år sen, när hon skrev om popsnörehångel och ångest. Men nu?
Varför fastnar övretonårstjejer fortfarande för henne? Vad jag har sett skriver hon mest om snoriga barn och tvättmaskinshaveri? Om vuxenproblem som jag inte riktigt kan identifiera mig med. Jag är ändå 28. Och jag vet en hel del brudar i början på 20 som har Skugge som förebild. Why? Vad är det hon har?
För det kan väl inte vara språket? Tonen kanske? Berätta för mig.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits