Verkligen? Ryd sa du?

Jag hörde en välbekant röst på radion igårkväll. Vi åkte bil och volymen skruvades upp.
Det var min gamla mellanstadielärare tillika hembygdens hemvärnssnubbe nr 1. 
Två helikpotrar hade kolliderat och han var bland de första på plats där i skogen. Fruktansvärt. Hemsk olycka.
Och ännu en trist grej att lista till den 11 september. Olycksdagen med stort O.

Och ännu en tråkig sak att förknippa med platsen jag växt upp på:

- Jaja Ryd... där det bor en galen sheriff?
- Ryd? Visst finns det en bilkyrkogård där? Med Eva Brauns gamla bil? 
Och så nu då:
- Ryd sa du? Var det inte där den hemska helikopterolyckan var?


Jag skulle hellre se andra referenser, men de kanske kommer?
- Verkligen? Ryd? Där Bono köpt sommarstuga och varje år samlar världens artistelit för att sjunga in nya fredssånger och bekämpa HIV? Jag har hört att han har kombinerad studio/laboratorium i ett uthus där!
- Yeah right.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits