Är det värt det?

Jag tänkte när vi mellanlandade efter 6 timmars flygfärd med stress och två öl i magen och en femåring bredvid som frågade om varje flygstol "Vem sitter där?" om det verkligen kunde vara värt det. Väl framme öppnade jag balkongdörren, andades in varm fuktig luft och fick konstatera högt över vågornas brus: Ja, det var det.

Jag skämdes nästan över att få vara där. Jag skämdes över brunbrända ben och att jag inte tänkt jobb på flera dagar. Jag skämdes över att äta och dricka gott för en så billig peng och över att få bada i 30 gradigt vatten fast klockan var över midnatt. Att få se, smaka och sova i kanske paradiset på jorden under två veckor.

Nu är jag hemma och även här skiner solen, luften är krispig och två katter hänger som plåster på mig. Att sakna och sedan få återses är ganska fint.
Och jag tror att jag och paradiset kommer ses igen.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits