Off you go!

Egentligen har jag inte tid med dig. Jag läser bok, en fantastisk sådan. En sådan man önskar man själv skapat och som man liksom äter upp. Tuggar i sig, sida för sida, formulering för formulering och som aldrig aldrig får ta slut.
Den handlar om Oskar 10 år, superskärpt och gillar tamburiner, Hamlet och sin pappa.
"Hur som helst, en fascinerande sak jag läste i National Geographics är att det finns fler levande människor på jorden idag, än som har dött under hela mänsklighetens historia. Det innebär med andra ord, att om alla skulle vilja spela Hamlet samtidigt så skulle de inte kunna göra det, för det skulle inte finnas döskallar till alla!"

Och som kaka på moset, längst bak på pärmens insida har två bibliotekssjälar skrivit kommentarer i blyerts. Jag gör som de säger, läser lite på sidorna 208-216 och sedan på rad 17-18 på sida 9. Sen gråter jag lite mer.

Dagens boktips:
Extremt högt och otroligt nära av Jonathan Safran Foer.
Seså. Iväg till bokhandeln med er!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits