extrajobb?

Dagarna går. Imorgon jobbar jag sista innan julledighet på över två veckor. Känns rätt bra samtidigt som jag är rädd att de ska gå lika försvinnande fort som de som nyss passerat. Vad har jag gjort de senaste fjorton dagarna egentligen? Jobbat, tittat på Seinfeldt och druckit glögg. Allt utom det sistnämnda kommer det vara spöstraff på innan det nya året börjar. Imorgon är också Dagen D som i D's födelsedag. Då blir det lök på laxen och lite presenter som jag köpte på en kvart under gårdagens lunch. Jag vet redan en som måste bytas men har slagit in den för att stackarn i alla fall ska få känna fraset av presentpapper. Som vi säger om julklappar i Brorsmåla (eller jag i alla fall), det är inte insidan som räknas utan rimmet utanpå. Eller kanske en annan variant, det är lika saligt att ge som att slå in. Alltså, paketera paket är fantastiskt kul. Skulle mycket väl kunna tänka mig att säsongsarbeta i inslagningsdisken på Åhlens under december månad.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits