Plötsligt händer det

Nej, jag har inte vunnit på triss. Men nära nog, jag har varit hos frisören och för kanske första gången någonsin är jag nöjd med resultatet när jag lämnar söndertummade skvallertidningar och permanentdoft bakom mig. Jag måste också säga att jag till en början var skeptisk, kvinnan som var min frisör för dagen hade själv en inte allför lyckad hårkreation i mitt tycke. Och jag såg med fasa och förskräckelse hur jag, efter fyrtio minuter hade förvandlats till en kopia med lite svarta slingor i ett sönderblonderat hår, lite uppklippt och taggigt men samtidigt välfönat och stelt av produkter. Så blev inte fallet, utan när jag öppnade ögonen och stirrade på mig själv i spegeln framför såg jag normal ut, nästan snygg. Och för första gången sa jag utan att ljuga till en frisör: "Jättebra, jag är nöjd så."
Ett historiskt ögonblick helt enkelt.

Kommentarer:
Postat av: Tess

Grattis! Så har jag känt de senaste två åren sedan jag hittade min fantastiska frisör och jag kan intyga att det är en fantastisk känsla.

Postat av: Flin

Tur för dig, är så glad för din skulle. Får jag sno henne?

2008-12-12 @ 10:38:48

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits