Miss-tankar

Bara dagarna efter att avslutad pencillinkur på katten var över kom snuvet tillbaka. Idag kontaktade jag vetrinären igen och de vill ha Flisan på återbesök. Kanske att första inte räckte sa de? Kanske det svarade jag, tänkte att NI om några borde veta och började fasa för besöket.
Kollegor runt omkring mig berättar skröckhistorier om sjukhuset som vi valt att lämna våra djur till. Fåglar som förblöder och långa mejlkonversationer med kontentan att det är bättre att avliva en katt än att omplacera den. Jag hade ju tvivel redan innan, nu tänker jag att de endast ser dollartecken i Flisans tårfyllda öga och inte den snoriga nos som är det verkliga problemet. 
Sorry D, spritjordgloben får kanske vänta.  

PS: hoppas verkligen att ni noterar dagens fyndigaste rubrik. Jag bor ju ändå i Göteborg...


Kommentarer:
Postat av: Tess

Men stackars lilla Flis. Det blir nog bra ska du se, men man känner sig jävligt utelämnad till de där veterinärerna.



Jag tänkte på det där med Russins kissande förresten. Det är inte så att hon har börjat löpa? Precis innan Mitzy började löpa kissade hon i min säng, bara så där utan förvarning. Det var också den enda gången hon gjort det.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits