Märkligt

Om man bor i stan och inte vill trängas med julhysteriska människor finns det få platser att hänga på. Lägenheten är typ enda alternativet i dessa tider. D föreslog i ett förvirrat ögonblick att vi skulle dra till IKEA och köpa ny kontorsstol. Jag tittade misstänksamt på honom och bröt sedan ut i gapskratt. Det är typ högts på min listan över ställen jag vägrar sätta min fot på innan mellandags-reor är över. Det och Liseberg. Istället gick vi ut för att promenera lite i decemberdagen. Och hamnde på... Liseberg.
Knökade oss igenom massorna och satte oss snabbt under en värmelampa med varsin glögg. Tittade på snoriga barn och svettiga föräldrar som höll hårt i snoriga barn för att de inte skulle försvinna i massorna.
Så kan det gå.
Förresten har jag ännu inte inhandlat en enda klapp. Känns sådär.


Kommentarer:
Postat av: Tess

Jag håller helt med. Ändå har jag gjort följande i julrusningstider:

Varit på julmarknad på Skansen, omringad av skrikande barn.

Åkt ENSAM till Ikea, släpat och kånkat på grejer.

*Varit på julmarknad på Gröna Lund. Typ samma som Liseberg.



Dessutom ska jag handla det sista av mina julklappar den 22:a eller 23:e eftersom det är då lönen kommer.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits