Drakar och demoner

Igår var jag & handlade försenade paket till D's syskonbarn. Han hade tagit fel på en hel månad men tänk vad överraskade de kommer bli så här i efterhand? Tydligen har jag blivit presentansvarig i vårt hushåll, det kan bero på att jag spenderar störst tid i stan nära utbudet eller att jag helt enkelt är bäst på att shoppa. Jag tror på det första men hoppas på det sista.
image113Hur som helst, vi hade gemensamt bestämt att köpa drakar. Sådana man flyger med... Jag illustrerade detta fint i affären när jag frågade vart de fanns, liksom höll upp båda händerna och låtsasstyrde något högt uppe i stark motvind samtidigt som jag sa D-r-a-k-e. De fattade.
Men sa sedan: "Oj, de har vi inte packat upp ännu. Och utbudet är nog inte så stort, men jag går ner i källaren och hämtar det vi har."
Tio minuter senare kom hon upp med famnen full. Jag valde och vrakade mellan de tre olika sorterna och bestämde mig för två, den jag ratade hade töntigt Disneymotiv. Sedan sa jag: "Konstigt att ni inte har dem framme? Det är ju storm var och varannan dag nu för tiden - värsta drakvädret ju!"
"Mmmm" mumlade den anställde och plockade ihop resten och när jag betalade viskade hon till kassören:
"Du. jag går och skyltar lite med dessa nere i utomhushörnan".

Så gick det alltså till när jag fick BR Leksaker att sälja mer drakar.
Jag borde bett om provision.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits